Specializare Art director
|
ART DIRECTOR (PUBLICITATE) COD COR 347601
DESCRIEREA OCUPATIEI:
Īn cadrul echipei creative (formata din art director si copywriter) art
director-ul este responsabil cu conceperea mesajelor publicitare din punct
de vedere vizual, astfel:
- analizeaza datele si informatiile furnizate de catre client, legate de
produsul sau serviciul care urmeaza a fi promovat;
- stabileste impreuna cu copywriter-ul publicul tinta si analizeaza nevoile
consumatorului;
- dezvolta impreuna cu copywriter-ul conceptul de comunicare care va caracteriza
ansamblul mesajelor unei campanii publicitare, indiferent de mijloacele
media utilizate;
- impreuna cu copywriter-ul concepe imagini mentale legate de modul in care
elementul fundamental de atractie pentru consumator poate fi transformat
intr-un mesaj de vanzare;
- transforma concepte in imagini determinand impreuna cu copywriter-ul continutul
mesajului unui spot televizat, unui anunt, afis etc.
- elaboreaza schite, variante initiale de proiect pe care le discuta cu
copywriter-ul;
- alege diferitele suporturi media de difuzare;
- verifica calitatea realizarii tehnice a mesajelor;
- contacteaza potentialii clienti in cazul in care desfasoara o activitate
de liber profesionist;
- conduce echipa creativa;
- face calcule de specialitate pentru sine si pentru clienti, folosind cunostintele
de buget de publicitate si de media planning;
- respecta normele de lucru si de calitate.
CONDITII DE ACCES:
- Pregatire generala minima: invatamant liceal
- Competente / abilitati specifice, spirit de observatie, gandire analitica,
memorie, imaginatie creativa bogata.
TIP DE CERTIFICAT OBTINUT: CERTIFICAT DE ABSOLVIRE recunoscut
la nivel national
OBIECTIVELE EXPRIMATE IN COMPETENTE PROFESIONALE:
- Sa stapaneasca principiile elaborarii strategiei si creatiei publicitare;
- Sa utilizeze principiile de baza ale tehnicii creatiei publicitare;
- Sa deprinda posibilitatile de lucru cu calculatorul in domeniul publicitatii;
- Sa conceapa mesajul publicitar din punct de vedere vizual.
DURATA DE PREGATIRE: 306 ore
Pregatire teoretica: 102 ore
Pregatire practica: 204 ore
FORMELE DE ORGANIZARE A PROGRAMULUI DE FORMARE: curs, seminarii, proiecte.
PLANUL DE PREGATIRE:
3 ore/zi, 3 zile / sapt., 34 saptamani.
Primele 12 saptamani teorie, urmatoarele 22 de saptamani practica de laborator.
1. Modulul Strategia comunicarii comerciale, 231 ore.
2. Modulul Conceptia mesajului publicitar din punct de vedere vizual, 75
ore.
PLASAMENT:
Agentii de publicitate, servicii de marketing a firmelor, edituri,
tipografii, posturi de radio si televiziune, autorizare ca persoane fizice
autorizate (PFA).