Specializare Copywriter
|
COPYWRITER (PUBLICITATE) COD COR 347602
DESCRIEREA OCUPATIEI:
- stabileste impreuna cu art directorul-ul publicul tinta si analizeaza
nevoile consumatorului;
- dezvolta impreuna cu art directorul-ul conceptul de comunicare care va
caracteriza ansamblul mesajelor unei campanii publicitare, indiferent de
mijloacele media utilizate;
- impreuna cu art directorul-ul concepe imagini mentale legate de modul
in care elementul fundamental de atractie pentru consumator poate fi transformat
intr-un mesaj de vanzare;
- scrie textul si alege cuvintele care reprezinta cel mai bine conceptul
de comunicare stabilit impreuna cu art directorul;
- concepe sloganul publicitar pe baza conceptului si axei psihologice, utilizand
toate cunostintele de specialitate, gramatica, vocabular, sociostil, retorica
discursului publicitar;
- redacteaza textul pentru mesajul de baza al campaniei publicitare, tinand
cont in permanenta de strategia de creatie si de propunerile de ilustrare
ale mesajului;
- redacteaza textul publicitar pentru formate publicitare adaptate diferitelor
vehicule media;
- verifica calitatea realizarii tehnice a mesajelor;
- contacteaza potentialii clienti in cazul in care desfasoara o activitate
de liber profesionist;
- conduce echipa creativa;
- face calcule de specialitate pentru sine si pentru clienti , folosind
cunostintele de buget de publicitate si de media planning;
- respecta normele de lucru si de calitate.
CONDITII DE ACCES:
- Pregatire generala minima: invatamant liceal
- Competente / abilitati specifice, spirit de observatie, gandire analitica,
memorie, imaginatie creativa bogata.
TIP DE CERTIFICAT OBTINUT:
CERTIFICAT DE ABSOLVIRE recunoscut la nivel national
OBIECTIVELE EXPRIMATE IN COMPETENTE PROFESIONALE:
- Sa stapaneasca principiile elaborarii strategiei si creatiei publicitare
- Sa utilizeze principiile d ebaza ale tehnicii creatiei publicitare
- Sa deprinda posibilitatile de lucru cu calculatorul in domeniul publicitatii
- Sa conceapa mesajul publicitar din punct de vedere redactional.
DURATA DE PREGATIRE: 306 ore
Pregatire teoretica: 102 ore
Pregatire practica: 204 ore
FORMELE DE ORGANIZARE A PROGRAMULUI DE FORMARE: curs, seminarii,
proiecte.
PLANUL DE PREGATIRE:
3 ore/zi, 3 zile / sapt., 34 saptamani.
Primele 12 saptamani teorie, urmatoarele 22 de saptamani practica de laborator.
1. Modulul Strategia comunicarii comerciale, 231 ore.
2. Modulul Conceptia mesajului publicitar din punct de vedere redactional,
75 ore.
PLASAMENT:
Agentii de publicitate, servicii de marketing a firmelor, edituri,
tipografii, posturi de radio si televiziune, autorizare ca persoane fizice
autorizate (PFA).